Snabbaste 3G-nätverket, coolaste mobilerna och över 100,000 appar – det är den amerikanska mobiloperatören AT&Ts motargument mot Verizons reklamkanpanj ”There’s a map for that” där Verizon fullkomligt klankar ner och påstår att AT&T har ett überdåligt 3G-nät. Amerikanska iPhone-användare håller nog med.I början av oktober rullade Veriozon, konkurrent till AT&T, ut en reklamkampanj på TV där man totalt hånar AT&Ts mobilnätverks 3G-täckning och berättar att om du vill ha en bättre operatör, då är det oss du ska byta till.
Med frasen ”If you want to know why some people have spotty coverage, there’s a map for that too.”, och att det poppar upp en karta med AT&Ts (påstådda och ganska dåligt utspridda) 3G-täckning, bredvid en Verizon-karta med ganska bra täckning, gör att det inte är någon tvivel om att det är iPhone-användarna man riktar sig till.
Det dök sedan upp uppgifter om att AT&T lämnat in en stämningsansökan mot Verizon för att de sprider lögner om AT&T-nätet, som blev avslagen.
Nu har AT&T lanserat sin reklamkampanj där man ger igen med samma metoder och försöker få Verizon att framstå som ett kasst företag. Man påpekar att AT&T har det bästa 3G-nätverket, de coolaste smartphone-mobilerna samt över 100,000 appar (för iPhonen i dess App Store). Man kommer även fram till att det enda Verizon har är ett namn som börjar på bokstaven V.
Läs mer på Digital Daily, PCWorld och 9to5Mac